Provoz sugarcoat byl k 12. 8. 2017 oficiálně ukončen.
Sbohem a díky za ryby.

Vlak versus autobus

25. října 2012 v 16:51 | Kelly |  Na téma
Už dlouho jsem se chystala udělat takový menší průzkum mezi vámi, čtenáři :)

Já sama preferuji vlaky. Nebudu brát v potaz cenu, protože jednak v tom nemám skoro žádný přehled a druhak by v tomto u mě vždy zvítězily právě vlaky, respektive České dráhy, aneb vivat režijní jízdné!

Nemám v lásce autobusy, jelikož jsou nepohodlné, je tam málo místa a jakmile nesedím vpředu, dělá se mi v nich nevolno. Jediné, co jsem jakž takž schopná snést, jsou autobusy Student Agency, neb jsou zatím nejpohodlnější autobusy, kterými jsem doposud jela. Když vím, že musím jet autobusem, tak se už dopředu děsím a kontroluji, zda mám funkční přehrávač a sluchátka, protože to je jediná možnost, jak tu (pro mě strastiplnou) cestu snést. Ani číst si tam nemůžu!

Ve vlaku to mám zkrátka naopak. Pokud není úplně narvaný, tak je pohodlný, místa má dostatek. Nehledě na to, že se tam dají okna otevřít většinou více než v autobusech. Jistě, v zimě tam většinou bývá přetopeno, to uznávám, ale dá se to přežít. Pořád lepší než kdyby tam mrzlo, že...

Včera jsem zrovna kvůli výluce musela jet náhradní autobusovou dopravou. A ano, vím, že to bylo nutné, ale fakt jsem se těšila až z toho rozhrkaného autobusu vylezu a nasednu zpátky do vlaku.

Nuže, a jak to máte vy? Komentáře budou vítané nebo alespoň klikněte v anketě :)

(A pokud možno, zdržte se komentářů, že radši autem nebo na kole nebo pěšky, tohle je čistě mezi vlaky a autobusy :))

Anketa

Preferujete cestování vlakem nebo autobusem?

Vlak 80.8% (42)
Autobus 19.2% (10)

Komentáře

1 Guizmo Guizmo | E-mail | Web | 25. října 2012 v 17:16 | Reagovat

Já nejraději jezdím vším možným, vlastně mám autobusy raději, protože nedělají takový hluk a zase vlaky jezdí hezčí krajinou, ale autobusy jsou většinou o něco málo levnější.
Ze všeho nejméně mám, ale ráda městskou hromadnou... ne metro, to je fajn, jako z Noční hlídky, nebo tramvaje a trolejbusy, nebo píchačkový autobusy, ale já nemám ráda ty maloměstské autobusy, nebo spíš autobusáky.
Vždycky jsou takoví arogantní... nebo mi to tak přijde =)

2 Annie Annie | E-mail | Web | 25. října 2012 v 17:22 | Reagovat

Já mám naopak radši autobusy, i když jezdím do školy vlakem. Nám totiž ještě pořád jezdí ty staré, smradlavé motoráčky. Ten žlutý, který máš na obrázku, jsem vždycky viděla jenom na nádraží, jak odjíždí někam jinam, jen ne mým směrem :D

3 Lyra Lyra | Web | 25. října 2012 v 17:28 | Reagovat

Jednoznačně vlaky, je v nich víc místa a v autobusech se mi stejně jako tobě dělá čas od času špatně, nemluvě o tom, že to v nich obvykle strašlivě páchne :-)

4 Daysy Daysy | E-mail | Web | 25. října 2012 v 17:38 | Reagovat

Svělé fotky. Já po třech letech ježdění do školy vlakem už dávámpřednost jiným dopravním prostředkům. Vlaky znamenají věčné zpoždění, mrznutí na zastávce, divní lidi a drnčení, z kterého mě často bolí hlava. >.<

5 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 25. října 2012 v 17:43 | Reagovat

Vlak, protože v autobuse není žádné soukromí. Člověk sedí a zírá na všechny kolem sebe. Ve vlaku je buď v kupé a nebo jsou tam dostatečně vysoké sedačky, aby vůbec nebyl vidět. A má tak klid a soukromí, může si číst, může si dělat na noťasu, má tam dost místa, netlačí se v prostůrku mezi sedadlama v autobuse.

6 Víla Víla | Web | 25. října 2012 v 17:43 | Reagovat

Autobusy :) do školy jsem několik let jezdila rozhrkaným vlakem, takže jsem teď nadšená pokaždé když sednu do autobusu, protože je to pro mě něco výjimečného :)

7 Miky Miky | Web | 25. října 2012 v 17:50 | Reagovat

Moc ráda jezdím vlakem, ale mám panickou hrůzu z vlakových nádraží a z toho, že nastoupím do špatného vlaku. Z toho u autobusu mít strach nemusím, protože se hlásí řidiči kam jedu :) Takže rozuzlení zní: když cestuji s někým, kdo se vyzná na nádraží tak není lepší dopravní prostředek než vlak. :)

(Ikonka s TARDIS, aaaaach!!)

8 Abeille Abeille | Web | 25. října 2012 v 17:55 | Reagovat

presne na túto tému sme písali essay ... v angličtine. akonáhle som tú tému zbadala, povedala som si akurát - doprdele.
autobusy využívam denne, vlaky takmer vôbec. no napriek tomu preferujem vlaky. sú komfortnejšie, čistejšie...

9 Viollet Viollet | Web | 25. října 2012 v 18:03 | Reagovat

Jednoznačně vlak, bo autobusy vyloženě nesnáším... Vydýcháno a puch, prostoru málo, zato lidí vpysk a nepohodlí ktomu, jaks psala, a taky je dosti nepříjemné, když se ti zachce v takovéto situaci srátí. Ve vlaku si aspoň možeš odskočit, sic je to většinou bída, ne-li vyloženě okořeněná obdělaným prkýnkem... Ale autobusák ti kolikrát ani nezastaví, žejo.

10 Neriah Neriah | Web | 25. října 2012 v 18:31 | Reagovat

Mám radši vlaky, ale jezdím autobusem.
Vlaky jsou pohodlnější, není mi v nich špatně a hrozně fajn jsou kupéčka. Ale nikdy jsem vlakem nejela sama.
Autobusem jezdím každý týden domů a je to pohodlnější hlavně v tom, že to mám bez přestupů, zatímco vlakem bych se domů dostala za delší dobu a ještě bych musela dvakrát přestupovat.
Dále mi vyhovuje, že autobus staví pokaždé na stejném nástupišti a já nemusím zmatkovat, na jakou kolej jít atd. A taky je levnější.
Větším problémem jsou ale ty moje nevolnosti. Zjistila jsem ale, že pokud daným autobusem jezdím často, zvyknu si na něj a špatně mi pak není. Nevím proč.
Takže vlaky mám raději, ale jen pokud jedu s někým, sama bych se na vlakáči ztratila a zbytečně bych se stresovala.

11 Kate Kate | Web | 3. listopadu 2012 v 16:50 | Reagovat

Mám radši vlaky, ale do/ze školy musím jezdit autobusem (v naší vesnici je jen autobusová zastávka :D).

12 ovesná vločka ovesná vločka | Web | 3. listopadu 2012 v 20:47 | Reagovat

Vlak, i když se vztekám na ČD, i když vystupovat na Vsetíně znamená zlámat si hnáty a rozbít si ústa, i když v Přerově musím sprintovat kvůli rozkopanému nádraží, i když v Hranicích je to natěsno, i když v Brně na nádraží je mi při odjezdu teskno. Pořád si totiž ještě můžu natáhnout nohy, otevřít okénko a zaposlouchat se během čtení knihy do rachotu kol. Inspirativní dopravní prostředek...mnohé mé školní série vznikly ve vlaku nebo na nádraží.

Závidím kamarádovi v Británii, který si užívá jejich vlakového standardu. To, co je tam druhá třída u nás není snad ani první. Tož tak.

13 Vendy Vendy | Web | 4. listopadu 2012 v 19:46 | Reagovat

Obecně mám raději vlaky. Jsou romantičtější, ale hlavně, jsou pohodlnější, když je to jízda na delší dobu, dá se vstát, projít chodbičkou, protáhnout. Kudy se dá projít v autobuse?
Ale pro cestu do Prahy v posledních letech volím Student Agency autobus. Jednak je levnější a pak, je rychlejší. I když jízda vlakem stojí taky za to.
(Když pominu záchody v příšerném stavu nebo výluky a zpoždění, je cestování vlakem opravdu příjemnější.)

14 dance-life-love dance-life-love | 1. prosince 2012 v 17:13 | Reagovat

jsem donucená jezdit autobusem ale nevadí mi to, můžu si číst a nenadělá to takový hluk, jako je ve vlacích :-)

15 Denisa Kwapulińská Denisa Kwapulińská | Web | 4. srpna 2014 v 11:39 | Reagovat

Na autobusy jsem zvyklá (cesta do Olomouce z Valašského Meziříčí a zpět po řti roky), ale to je asi tím, že se ve vlacích moc nevznám a moc jsem s nimi nikdy nejezdila, i když cesta s nimi je vždycky přijemnější a většinou si člověk víc užije krajinu.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.

Aktuální články

Reklama
Follow on Bloglovin

Navštěvuji:
(zbytek na bloglovinu)

Zdroje:

Ilustrační obrázky a animace jsou použity z tumblru (není-li řečeno jinak), nic nevydávám za své. Někdy je možné se obrázkem prokliknout na stránku, kde byla daná věc nalezena, ale někdy to je holt nemožné (dlouhodobě uloženo v počítači, ale snažím se doplňovat), avšak rozhodně to neznamená, že si něco přivlastňuji.